საგანი: თემა: ბუნებრივი მოვლენები
მუსიკაში კლასი: საათების სავარაუდო
რაოდენობა: სკოლა:
პედაგოგი: |
|||
სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები
|
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
გამომსახველობითი ინტონაციების, ტემპისა და რიტმის მეშვეობით მთასა და
ბარში არსებული ბუნებრივი მოვლენების ხმების გადმოცემა |
|
||
ცნება - მუსიკა ცნებასთან დაკავშირებული
მკვიდრი წარმოდგენები
·
მუსიკა მოიცავს
ყველაფერს, რაც გვესმის (ხმა, ხმაური),
რაც ატარებს თავის თავში განწყობას,
შინაარსს და იწვევს ჩვენში გარკვეულ
განცდას; ·
ხმა, ხმაური,
მელოდია, რიტმი და ჰარმონია მუსიკის მთავარი მახასიათებლებია; ·
მუსიკალურ
ნაწარმოებს აქვს დასაწყისი, შუა ნაწილი და დასასრული. |
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
|
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||
|
|
||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
|
გამომსახველობითი ინტონაციების, ტემპისა და რიტმის გამოყენება მთასა
და ბარში არსებული ბუნებრივი მოვლენების აღსაწერად |
|
||
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||
|
|
||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
|
სხვადასხვა მუსიკალური ფრაგმენტის გამოყენება მთასა და ბარში არსებული ბუნებრივი მოვლენების
აღსაწერად
|
|
||
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||
|
|
საგანი: მიმართულება: მონაცემთა ანალიზი თემატური კონტექსტი კომპლექსური დავალების პირობის ჩამოსაყალიბებლად
- სახლსა
და სკოლაში; როგორები ვართ ჩვენ; ქალაქი
და სოფელი; ცხოველთა სამყარო;
დედამიწა / წყალი და
ხმელეთი; ადამიანის ზეგავლენა გარემოზე; მოგზაურობა.
კლასი: საათების სავარაუდო
რაოდენობა: სკოლა:
პედაგოგი: |
||||
სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები
|
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
|
თვისობრივი და რაოდენობრივი
მონაცემები |
|
|||
მონაცემები ·
მონაცემების შეგროვება და გაანალიზება
ყველა პროფესიის ადამიანს სჭირდება თავიანთი
საქმიანობის უკეთ დაგეგმვის მიზნით; ·
მონაცემების უკეთ აღქმისა და გაანალიზების
მიზნით მათი მოწესრიგება და ორგანიზებაა საჭირო;
|
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
|||
|
|
|||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
||
დაკვირვება - თვისობრივ მონაცემთა შეგროვების საშუალება
|
|
|||
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
|||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
|||
|
|
|||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
||
თვისობრივი მონაცემების ორგანიზაცია - მონაცემთა დაჯგუფება.
|
|
|||
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
|||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
|||
|
|
|||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
||
მონაცემთა
მოწესრიგებული ერთობლიობების რაოდენობრივი და თვისობრივი ნიშნები: მონაცემთა საერთო
რაოდენობა, განმეორება, პოზიცია და თანმიმდევრობა ერთობლიობაში. |
|
|||
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
|||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
|||
|
|
|||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური
დავალება / დავალებები |
||
მონაცემთა
წარმოდგენის საშუალებანი თვისობრივი მონაცემებისთვის:
სია, ცხრილი, პიქტოგრამა (რომელშიც ერთი სიმბოლო შეესაბამება
ერთ მონაცემს ან მონაცემთა წყვილს). |
|
|
||
აქტივობა /
აქტივობები:
|
|
|||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
|||
|
|
საგანი: ქართული
ენა და ლიტერატურა ძირითადი რესურსი/ტექსტი/: ჯიპრაიდის საანბანო
საკითხავი ტექსტი "შალის შარფი" ასოები თ, შ. ელექტრონული
ვერსია: http://kargiskola.ge/anbani/shalis%20sharfi.pdf აუდიო ვერსია: ვიდეოვერსია: https://www.youtube.com/watch?v=JRoNnAt17v0 თემა: ზრუნვა შესაძლო დამატებითი თემატიკა: მეგობრობა კლასი: I საათების სავარაუდო რაოდენობა: სკოლა: პედაგოგი:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები
|
საკითხი: „შალის
შარფის“ სიუჟეტის გაგრძელება მინიშნებებზე დაყრდნობით.
ქვეცნება: კითხვის სტრატეგიები,
ეპიზოდი, ამბის განვითარების საფეხურები, დედააზრი |
საკვანძო
შეკითხვები: როგორ, რა სტრატეგიების გამოყენებით გავაგრძელო მოთხრობა
„შალის შარფში“ გადმოცემული ამბავი? რატომ
ვფიქრობ, რომ ასე გაგრძელდებოდა ამბავი?
|
კომპლექსური დავალებები
შეფასების კრიტერიუმი
/ კრიტერიუმები |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) ტექსტი
(შედეგები: I 2; I 3; I 4; I 5; I 6; I. 7; I. 8; I. 9; I. 12; I. 13; I. 14; I. 15) 1.ტექსტის
შინაარსის მეშვეობით ავტორი გვიზიარებს თავის სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას
უკავშირდება.
2.ტექსტში პირდაპირ ან არაპირდაპირ მოცემული მინიშნებების საფუძველზე შესაძლებელია დასკვნების გამოტანა,
ტექსტის სიღრმისეულად გააზრება, ახალი იდეების წამოყენება, ტექსტის წარმოდგენა ახალი,
განსხვავებული ფორმით/კუთხით. 3.
ტექსტის
მნიშვნელობის აღმოსაჩენად საჭიროა გაგების სტრატეგიების აღმოჩენა. 4.
ტექსტს
აქვს შინაარსი, ენა და სტრუქტურა.
|
კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)
ეტაპი 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური
დავალების/დავალებების პირობის გაცნობა
დავალების მოთხოვნების
გაცნობიერება ·
თქვენი აზრით, რაზე იქნება ეს მოთხრობა?
ეტაპი 2. კომპლექსურ დავალებაზე/დავალებებზე მუშაობა,
დავალების წარდგენა
ნაბიჯი 1. რა სტრატეგიები
გამოიყენე ტექსტის უკეთ გასაგებად (ტ.3) ა) რა სტრატეგიები გამოვიყენო
ტექსტის შინაარსის აღმოსაჩენად? ბ) რა სტრატეგიები გამოვიყენო
უცნობი სიტყვების გასაგებად და ასათვისებლად?
რესურსები და
აქტივობები
რესურსი
1: ილუსტრაციები
რესურსი 2
: დიდი წიგნი „შალის
შარფი“ ან მულტიმედია ფაილი, ან ვიდეო ვერსია რესურსი 3: შეკითხვების სქემა ტექსტის
გააზრებისთვის
აქტივობა
1. ილუსტრაციაზე დაყრდნობით ვარაუდების გამოთქმა მოთხრობის
შინაარსთან დაკავშირებით აქტივობა
2. უცნობი ლექსიკური ერთეულების წინასწარ დამუშავება და მათი გამოყენებით წინადადებების შედგენა აქტივობა 3. ტექსტის პაუზებით მოსმენა, ვარაუდების გამოთქმა აქტივობა 4. კითხვა-პასუხი ტექსტის
შინაარსის აღმოსაჩენად, სქემაზე დაყრდნობით აქტივობა 5. პერსონაჟების დახასიათება
ნაბიჯი 2. რა ხერხები გამოიყენე დავალების შესასრულებლად ?(მკვ.
3) ) რით და როგორ უკავშირდება ჩემი გაგრძელება მოთხრობის მთავარ სათქმელს (მკვ.
1) რა მინიშნებები გამოიყენე
სიუჟეტის გასაგრძელებლად ( მკვ. 2
რესურსები/აქტივობები რესურსი 1: თხრობის რუკა
აქტივობა 1. მასწავლებლის მიერ წაკითხული ეპიზოდების დასათაურება. აქტივობა 2. თხრობის
რუკის ერთობლივად შევსება და მასზე დაყრდნობით შინაარსის თანმიმდევრულად გადმოცემა
აქტივობა
3. სიუჟეტის გაგრძელების ამსახველი ილუსტრაციების შექმნა
დავალების წარდგენის პროცესში დასასმელი კითხვების ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ) ·
რამდენად უკავშირდება
შენი ნაშრომი მოთხრობის დედააზრს?
·
რა მინიშნებები
გამოიყენე სიუჟეტის გასაგრძელებლად?
|
დავალება 1. სიუჟეტის გაგრძელების
ამსახველი ილუსტრაციის შექმნა
წარმოიდგინე, როგორ
გაგრძელდებოდა შაშვისა და გოშიას ურთიერთობა ამ ამბის შემდეგ. დახატე ილუსტრაცია ან ილუსტრაციები, რომლებითაც წარმოაჩენ,
მათი შემდგომი ურთიერთობის რომელიმე ეპიზოდს. ნახატზე დაყრდნობით ზეპირად გადმოეცი
ეს ეპიზოდი.
ილუსტრაციის წარდგენისას:
Ø წარმოაჩინე, როგორი
ურთიერთობა ექნებოდათ შაშვსა და გოშიას Ø გადმოეცი ამბავი თანმიმდევრულად, დაიცავი აზრობრივი
შესაბამისობა; დავალების წარდგენის შემდეგ ისაუბრე:
Ø რით და როგორ უკავშირდება შენი ილუსტრაცია მოთხრობის დედააზრს (მკვ. 1) Ø რა მინიშნებები გამოიყენე სიუჟეტის
გასაგრძელებლად ( მკვ. 2) Ø
რა
სტრატეგიები გამოიყენე ტექსტის გასაგებად? (მკვ. 1); Ø
რა
ხერხები გამოიყენე დავალების შესასრულებლად (მკვ. 3)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე
ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები;
|
საკითხი:
ილუსტრირებული ანბანის
პოსტერის შექმნა შ და თ ასოზე
ასოები: შ, თ დაწერილი სიტყვა, წინადადება |
საკვანძო
შეკითხვა: როგორ შევქმნა ილუსტრირებული
ანბანის პოსტერი? როგორ წარმოვაჩინო ახალი
ასოების ცოდნა? როგორ გამოვწერო სიტყვები?
როგორ გამოვწერო წინადადება? |
კომპლექსური
დავალებები, შეფასების კრიტერიუმი / კრიტერიუმები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(შედეგები:
I. 6; I. 7; 13; I. 14; I. 15)
1. წარმოთქმული სიტყვა შედგება ბგერებისგან. სიტყვის
დასაწერად ვიყენებთ ასოებს. ასოები აღნიშნავს
ბგერებს; 2. ასოები სხვადასხვა ნაწილებისაგან შედგება და სხვადასხვაგვარად
განლაგდება ბადიან სტრიქონში. 3. წინადადებაში საჭიროა სიტყვებს შორის მანძილის
დაცვა, წინადადების ბოლოს კი წერტილის დასმა. 4. ასოების სიტყვებად გამთლიანება, სიტყვების წინადადებად
გამთლიანება ვარჯიშს მოითხოვს. |
კომპლექსური დავალების დამუშავების
ეტაპები (აქტივობები, რესურსები) ეტაპი 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური
დავალების/დავალებების პირობის გაცნობა
დავალების მოთხოვნების
გაცნობიერება ილუსტრირებული
ანბანის პოსტერის განსხვავებული ნიმუშების ჩვენება; Ø რას ხედავთ ამ პოსტერზე? (ილუსტრაციას, წარწერებს)?
Ø ვის რომელი პოსტერი მოგწონთ? რით ჰგავს ეს პოსტერები
ერთმანეთს, რა აქვს საერთო ყველა პოსტერს? Ø როგორი უნდა იყოს კარგი პოსტერი? დავალების მოთხოვნების
გაცნობიერება
ეტაპი 2. კომპლექსურ დავალებაზე/დავალებებზე მუშაობა,
დავალების წარდგენა
ნაბიჯი 1. რომელ ბგერას/ბგერებს გამოხატავს ახლად
ნასწავლი ასო/ასოები;(მკვ.1) ; რა ნაწილებისგან
შედგება გამოწერილი ასოები და ბადიანი
სტრიქონის რომელ უჯრებში (ზედა, ქვედა, შუა) იწერება (მკვ. 2); რესურსები/აქტივობები ასოსთვის „შ“ „თ“ რესურსი 1: საანბანე ტექსტი - ეს შოთას ეზოა, სათევზაოდ, ჩვენი
თონე (როდონაიას დედაენა) რესურსი 2: სიტყვების ცხრილი
რესურსი 3. „შალის შარფი“ - ბოლო აბზაცი
აქტივობა 1. . „შ“ და „თ“ ბგერის შემცველი
სიტყვების დაშლა ბგერებად და ცხრილში მოცემულ სიტყვებში „შ“ და „თ“ ბგერის ადგილმდებარეობის
დადგენა
აქტივობა 2. „შ“ და „თ“ ასოების გაცნობა და მისი ამოცნობა - შემოხაზვა
სიტყვებში; მისი მოძებნა ანბანში. აქტივობა 3. „შ“ და „თ“ასოების ამოცნობა, შემოხაზვა და დათვლა შესწავლილი
ტექსტის - ბოლო აბზაცში „შოთა და გოშია დიდხანს თამაშობდნენ გაშეშობანას“. (იხ. დან.) აქტივობა 4. „შ“ „თ“ ასოს ნაწილების ცნობა (იხ. დან.)
ბუკებში მუშაობა ასოს ნაწილების გააზრების მიზნით (რკალი, რგოლი, სწორი ხაზი, სხვ.)
აქტივობა 5. მასწავლებლისა და მოსწავლეების
მიერ „შ“ და „თ“ ასოების ერთობლივად აღწერა აქტივობა 6. „შ“ და „თ“ ასოების
შედარება
აქტივობა
7. იმის ჩვენება, თუ
როგორ იწერება ასო. (იხ. დან.)
აქტივობა 8. ახალი ასოს გამოწერა
ბადიანი რვეულის სტრიქონში (იხ.დან)
ნაბიჯი 2. რამდენი ასოსგან შედგება გამოწერილი სიტყვა; რომელია ეს
ასოები (მკვ. 1); მეორდება თუ არა გამოწერილი
ასოები შენ მიერ მოფიქრებული სიტყვების სხვა ნაწილებში (შუაში, ბოლოში) ; რამდენი
სიტყვაა შენ მიერ გამოწერილ წინადადებაში, ახსენი, საიდან ხვდები (მკვ. 3) რამდენად
გაწაფულად კითხულობ ნაცნობ სიტყვებს, წინადადებებს? (მკვ.4) რესურსი/აქტივობები რესურსი
1: საანბანო ტექსტი - „ეს შოთას ეზოა“ რესურსი 2:
რესურსი
3:
აქტივობა 2. მოძრავი ანბანით მუშაობა - სიტყვების, წინადადების აწყობა ააწყობენ საანბანო
ტექსტის სიტყვებს (მაგ. თოფი, შაშვი, შეშა...), მოკლე წინადადებებს (მაგ. დათვი საშიში
ნადირია).
წერითი
სავარჯიშოები (იხ. ტიპობრივი აქტივობები,
დეკოდირება და კოდირება).
აქტივობა
3. სიტყვების გამოწერა.
„შ“ და „თ“ ასოების შემცველი ორ და სამმარცვლიანი
სიტყვების გამოწერა საანბანე ან საკითხავი ტექსტიდან.
აქტივობა 4. სიტყვების
გადაწერა სიგრძის მიხედვით მასწავლებელი
მოსწავლეებს
აძლევს სხვადასხვა სიგრძის სიტყვებს, რომლებიც უნდა განალაგონ და გადაიწერონ მათი შემადგენელი ასოების რაოდენობის
მიხედვით, მზარდი ან კლებადი სახით.
აქტივობა 5. გადახაზე არასწორად დაწერილი სიტყვა სურათების ქვეშ მიწერილია შესაბამისი სიტყვები (სიტყვები საანბანე ტექსტიდანაა),
მათ შორის რამდენიმე არასწორადაა მიწერილი. მოსწავლეებმა უნდა მოძებნონ არასწორად
მიწერილი სიტყვები, გადახაზონ და დაწერონ სწორად.
საანბანო ტექსტის კითხვა
სხვადასხვა სტრატეგიით (გუნდური კითხვა; კითხვა
ექოდ, ქოროში; ხმამაღალი კითხვა გაგრძელებით) (იხ. დანართი)
აქტივობა 7. პოსტერზე მუშაობა
აქტივობა 8. ილუსტრირებული პოსტერის წარდგენა
დავალების წარდგენის პროცესში ან წარდგენის შემდეგ დასასმელი კითხვების ბანკი
(შეირჩევა საჭიროებისამებრ)
|
დავალება 2. ილუსტრირებული ანბანის პოსტერი
შექმენი პოსტერი ასოებისთვის - „თ“ და „შ“ პოსტერზე: ·
მრგვალ ჩარჩოებში, სხვადასხვა
მხარეს დაწერე ასოები “შ” , „თ“ ·
ოთხკუთხედ ჩარჩოებში
დახატეთ ისეთი სიტყვების გამოსახულება/ნახატები,
რომლებიც ამ ასოებზე იწყება
პოსტერის წარდგენისას:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე
ცნებები |
საკითხი: ამბის შეთხზვა
ბიჭის მიერ ჩიტზე გაწეული მზრუნველობის შესახებ და მისი გამოსახველობითად
გადმოცემა ილუსტრაციებზე დაყრდნობით
ქვეცნებები: Ø ვრცელი
წინადადებები, თხრობის სამნაწილიანი სტრუქტურა (დასაწყისი, შუა ნაწილი,
დასასრული); Ø ინტონაცია, პაუზა, მახვილი |
საკვანძო
შეკითხვები: როგორ შევთხზა ამბავი
ილუსტრაციაზე დაყრდნობით იმის შესახებ, თუ როგორ იზრუნა ბიჭმა ფრთამოტეხილ ჩიტუნაზე, რომელიც ტყის პირას იპოვა. როგორ გადმოვცე ამბავი ისე, რომ შთაბეჭდილება მოვახდინო
მსმენელზე? |
კომპლექსური
დავალებები, შეფასების კრიტერიუმი / კრიტერიუმები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
თხრობა/ამბის
შეთხზვა (შედეგები: I. 1;
I. 2; I. 4; I; 5; I. 13) 1.
ამბავს აქვს დასაწყისი,
შუა ნაწილი და დასასრული; 2.
მთხრობელი მსმენელზე
შთაბეჭდილების მოსახდენად იყენებს უჩვეულო, საინტერესო სიტყვებს, მრავალფეროვანი
წინადადებებს, ხატოვან ენას; 3.
კარგი მთხრობელი გამომსახველობითად
გადმოსცემს ამბებს ზეპირად, წერილობით ან კითხვით.
|
ეტაპი 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური
დავალების/დავალებების პირობის გაცნობა
Ø როცა ამბავს
ვქმნით, გაიხსენეთ, რას ვაქცევთ ყურადღებას? Ø რა ნაწილებისგან
შედგება ამბავი/მოთხრობა? Ø ვის შეუძლია
საკუთარი სიტყვებით ამიხსნას, რას მოითხოვს
დავალება?
ეტაპი 2. კომპლექსურ დავალებაზე/დავალებებზე მუშაობა,
დავალების წარდგენა
ნაბიჯი 1. აქვს თუ არა თქვენს ამბავს დასაწყისი, შუა ნაწილი
და დასასრული; გამოიყენეთ თუ არა საინტერესო სიტყვები და ვრცელი
წინადადებები;
რესურსები/აქტივობები რესურსი 1: ასოციაციური რუკა „ტყე“ რესურსი 2: სქემა „თავიდან-მერე-ბოლოს“ აქტივობა
1. სურათების თანამიმდევრულად დალაგება აქტივობა
2. თხრობის ჩარჩოს შევსება მოსწავლეთა
კარნახით - სურათებზე დაყრდნობით ამბის გადმოცემა, (მასწავლებელი მოსწავლეთა ნათქვამს
წერს დაფაზე გამოკრულ ჩარჩოში); აქტივობა
3. წინადადების გავრცობა მასწავლებლი გადაწერილი და გასწორებული
ტექსტის თითოეული წინადადების გავრცობაზე მუშაობს, უკითხავს მოსწავლეებს მათ მიერ
გავრცობილ წინადადებს.
თავდაპირველი წინადადება: ბიჭმა ჩიტი იპოვა და შინ წაიყვანა. მან ჩიტი გალიაში ჩასვა, მოარჩინა, საკენკს
უყრიდა, ეალერსებოდა. ჩიტმა მოიწყინა. ფანჯრიდან ხედავდა, მისი მეგობრები როგორ ჭიკჭიკებდნენ.
ბიჭი მიხვდა ჩიტის მოწყენის მიზეზს. ფანჯარა
გამოაღო და გააფრინა იგი.
-
როგორი შეიძლება იყოს ტყე ?
განვრცობილი წინადადების შესაძლო ვერსია: უღრანი ტყის პირას ბიჭმა, რომელიც ტყეში სასეირნოდ იყო წასული,
ბუჩქის ძირში, ფრთამოტეხილი
ჩიტი იპოვა და შინ წაიყვანა.
ასე მოხდება ყველა წინადადების
განვრცობა.
ნაბიჯი 2. გამომსახველობითად მოყევი თუ არა ტექსტი - გამოიყენე თუ არა ინტონაცია, მიმიკა-ჟესტიკულაცია
(მკვ. 3)
რესურსი 2. კრიტერიუმების ბადის ნიმუში
აქტივობა
1. სურათებზე დაყრდნობით რეპეტიციის
გავლა
მეწყვილესთან
ერთად, დაკვირვების
კრიტერუმების
გამოყენებით მონათხრობის
გაუმჯობესება;
აქტივობა
2. მოსწავლეები
ინდივიდუალურად ამზადებენ ამბავს კლასის წინაშე წარმოსადგენად.
დავალების წარდგენის პროცესში ან წარდგენის შემდეგ დასასმელი კითხვების ბანკი
(შეირჩევა საჭიროებისამებრ)
·
როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით გააუმჯობესებდი მიღწევებს/როგორ მიაღწევ უკეთეს შედეგს? |
დავალება
3: ამბის მოგონება და გადმოცემა სურათზე დაყრდნობით
დაალაგე არეული თანმიმდევრობით
მოწოდებული სურათები. სურათებზე დაყრდნობით გადმოეცი ამბავი ბიჭზე, რომელმაც
გზის პირას ჩიტი იპოვა.
ამბის
გადმოცემისას:
·
წარმოაჩინე, რით დაიწყო,
როგორ გაგრძელდა და დასრულდა ამბავი; ·
გამოიყენე საინტერესო სიტყვები, მრავალფეროვანი, ვრცელი წინადადებები; ·
ამბავი გამომსახველობითად გადმოეცი:
დავალების წარდგენის შემდეგ ისაუბრე: ·
აქვს თუ არა თქვენს
ამბავს დასაწყისი, შუა ნაწილი და დასასრული (თხრობა 1); ·
გამოიყენეთ თუ არა
საინტერესო სიტყვები, მრავალფეროვანი, ვრცელი წინადადებები; (თხრობა 2,) ; ·
გამომსახველობითად
მოყევი თუ არა ტექსტი - გამოიყენე თუ არა
ინტონაცია, მიმიკა-ჟესტიკულაცია (მკვ. 3)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
თემა:
დედამიწა
და გარესამყარო საათების სავარაუდო რაოდენობა: | |||||||||||||||||||
თემასთან
დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:
| თემასთან
დაკავშირებული საკვანძო შეკითხვები: | ||||||||||||||||||
მაკროცნება/
მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი: | |||||||||||||||||||
კომპლექსური
დავალებები (დასახელება) | სამიზნე
ცნებები და ქვეცნებები
| საკითხები | საკვანძო
შეკითხვები | ||||||||||||||||
მსმენელების: მოსწავლეების, მასწავლებლების, მშობლების წინაშე ოთხივე სეზონის
ამინდის პროგნოზის გასაცნობად მოაწყვე საინფორმაციო გამოშვება. | ბუნებრივი მოვლენა - წელიწადის დროები, ამინდი
| წელიწადის
დროები, ამინდი (ქარი, წვიმა, თოვლი) | როგორ დავაფიქრო და გავააზრებინო მოსწავლეებს, საინფორმაციო
გამოშვების მომზადების გზით, თუ როგორ იცვლება წელიწადის დროებთან ერთად ამინდი? | ||||||||||||||||
მეგობრების დაინტერესების მიზნით ციფრული რესურსის
,,ვსწავლობ თამაშით,, გამოყენებით შექმენი შენი სკოლის ეზოში დამალული საგანძურის
გეგმა. | გეოგრაფიული ობიექტი - ადგილის გეგმა
| ჩვენს ირგვლივ
(ორიენტირება ლოკალურ გარემოში) | როგორ დავაფიქრო
და გავააზრებინო მოსწავლეებს, სკოლის ეზოს გეგმის შექმნის გზით, თუ რატომ
არის მნიშვნელოვანი სივრცეში ორიენტირება და როგორ გვეხმარება ამაში გეგმა?
| ||||||||||||||||
გრძელვადიანი მიზანი
სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები | საკითხი/ქვესაკითხები წელიწადის დროები, ამინდი
ქვეცნებები: გაზაფხული, ზაფხული, შემოდგომა, ზამთარი, ამინდი, ქარი,
წვიმა, თოვლი. | საკვანძო
შეკითხვა / შეკითხვები
როგორ დავაფიქრო და გავააზრებინო მოსწავლეებს, საინფორმაციო
გამოშვების მომზადების გზით თუ როგორ იცვლება წელიწადის დროებთან ერთად ამინდი? | შუალედური სასწავლო მიზანი
კომპლექსური დავალების პირობა | ||||||||||||||||
ბუნებრივი
მოვლენა
1.
ამინდის ცვალებადობას ბუნებრივი
მოვლენები (მაგ., წვიმა, ქარი, ჭექა-ქუხილი, თოვლი, სეტყვა) განაპირობებს; 2.
ბუნებრივი მოვლენები სხვადასხვა
მიზეზით წარმოიქმნება; 3. ცვლილებებს ბუნებაში ხშირად პერიოდული ან/და ციკლური ხასიათი აქვს; 4.
ბუნებრივი მოვლენა შეიძლება
კატასტროფად იქცეს; ადამიანის საქმიანობას ბუნებრივი კატასტროფის გამოწვევა შეუძლია.
| კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები):
I ეტაპი: კომპლექსური დავალების
ფორმა
ნაბიჯი
1. როგორ უნდა წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ
საკითხთან დაკავშირებით?
რესურსი/აქტივობა: 2. გაეცანით
საინფორმაციო გამოშვებას ამინდის პროგნოზის შესახებ
·
რა არის ამინდის პროგნოზი? ·
თუ უყურებთ ამინდის პროგნოზს? ·
როგორი ამინდი მიყვარს და რატომ? ·
დღეს როგორი ამინდია? (მოუფიქრეთ შესაბამისი ზედსართავი სახელი
- ნაღვლიანი, მხიარული, მოღუშული) ·
რატომ არის საჭირო ვიცოდეთ როგორი ამინდია მოსალოდნელი? ·
რა არის საინფორმაციო გამოშვება? ·
როგორ მზადდება საინფორმაციო გამოშვება ამინდის პროგნოზის შესახებ?
II ეტაპი: კომპლექსური დავალების
შინაარსი
ნაბიჯი
1. როგორ იცვლება ამინდი სეზონების მიხედვით?
რესურსი/აქტივობა: 1. ტელე-სკოლა - წელიწადის
დროები
·
რამდენი
დრო აქვს წელიწადს? ·
რომელი
სეზონებია ნაჩვენები ფოტოზე? ·
რომელია
გაზაფხულის თვეები? ·
როგორი
ამინდებია გაზაფხულზე? ·
რომელია
ზახულის თვეები? ·
როგორი
ამინდებია ზაფხულში? ·
რომელია
შემოდგომის თვეები? ·
როგორი
ამინდებია შემოდგომაზე? ·
რომელია
ზამთრის თვეები? ·
როგორი
ამინდებია ზამთარში? ·
რომელი
სეზონი მიყვარს? რატომ? ·
თუ
აქცევთ ამინდს ყურადღებას?
ნაბიჯი
2. რატომ აქვთ სეზონებს ციკლური (განმეორებითი) ხასიათი?
რესურსი/აქტივობა: 1. სეზონების ცვლილება
·
რატომ იცვლება
წელიწადის დროები? ·
მეორდება თუ არა
წელიწადის დროები?
ნაბიჯი
3. როგორ უნდა მოიქცნენ ადამიანები ამინდის ცვალებადობის
დროს?
რესურსი/აქტივობა:
რესურსი 1
რესურსი
2 თმის საშრობით ცდის ჩატარება მოსწავლეები ხელს უშვერენ ფენს, რომელსაც მასწავლებელი
სხვადასხვა სიჩქარეზე გადართავს. ამ ექსპერიმენტზე დაყრდნობით, მოსწავლეები აღნიშნავენ, რომ როცა ნელა უბერავს - ჰაერი ნელა მოძრაობს, ახლა
ძლიერად უბერავს - ჰაერი ჩქარა/სწრაფად მოძრაობს.
·
რატომ
ახასიათებს თითოეულ სეზონს თავისი ამინდი? ·
რას ვცვლით ჩვენს
ყოველდღიურ ცხოვრებაში ამინდის
ცვლილებასთან ერთად? ·
როგორ უნდა
ჩავიცვათ სიცივის დროს? ·
როგორ უნდა
ჩავიცვათ თუ ძალიან ცხელა? ·
როდის ქრის სუსტი
ქარი ? ·
რა შედეგები
შეიძლება მოყვეს ძლიერ ქარს ? ·
როცა ზაფხულში
ქარი უბერავს, გსიამოვნებთ ? ·
როცა ზამთარში
ძლიერი ქარი უბერავს, გსიამოვნებთ ?
რატომ ? ·
შემოდგომაზე
ქარიან ამინდში რა ხდება ? ·
როგორ იცვლება ამინდი ქარის, წვიმის და
ტემპერატურის მიხედვით?
მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური
დავალების პრეზენტაციის პროეცესში მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:
·
აღწერე, როგორ
წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
აღწერე რა
პროდუქტი შექმენი; ·
რა საკითხს
შეეხება შენს მიერ მომზადებული დავალება? ·
შენი აზრით, ვინ უნდა დაინტერესდეს
შენს მიერ შექმნილი კომპლექსური დავალებით და რატომ? ·
რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე
მუშაობის პროცესში? ·
რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ
იწყებდე დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება
სხვა დროს თუ შეგისრულებია? ·
შენი აზრით, რით ჰგავს და რით
განსხვავდება შენი დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან?
| დავალების
პირობა: დააკვირდი ამინდის ცვალებადობას
წელიწადის სხვადასხვა დროს, დაკვირვების შედეგებისა გათვალისწინებით, მოამზადე
ოთხივე სეზონის ამინდის პროგნოზი, მოაწყვე საინფორმაციო გამოშვება და
გააცანი მსმენელებს. საინფორმაციო
გამოშვებაში/ საინფორმაციო გამოშვების პრეზენტაციისას ხაზგასმით წარმოაჩინე: ·
როგორ
იცვლება ამინდი სეზონების მიხედვით; (მ.წ. 1, 2) ·
რატომ
აქვთ სეზონებს
ციკლური (განმეორებითი) ხასიათი;
(მ.წ. 3) ·
როგორ უნდა მოიქცნენ ადამიანები ამინდის
ცვალებადობის დროს; (მ.წ. 4)
გაასიტყვეთ თქვენი
კვლევის პროცესი.
მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:
| |||||||||||||||||
გრძელვადიანი მიზანი სამიზნე
ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები
| საკითხი/ქვესაკითხები ჩვენს
ირგვლივ (ორიენტირება ლოკალურ გარემოში) ქვეცნებები:
გზა, გარემო, ორიენტირება, ობიექტი. | საკვანძო
შეკითხვა / შეკითხვები როგორ დავაფიქრო და გავააზრებინო მოსწავლეებს,
სკოლის ეზოს გეგმის შექმნის გზით თუ რატომ არის მნიშვნელოვანი სივრცეში ორიენტირება
და როგორ გვეხმარება ამაში გეგმა? | შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური დავალების პირობა | ||||||||||||||||
გეოგრაფიული ობიექტი (მიმართულება,
მდებარეობა)
შედეგი: 4
·
გეოგრაფიული ობიექტის (მთა, ტყე, ხეობა, ვაკე, მდინარე, ტბა,
ზღვა, ოკეანე) მდებარეობის განსაზღვრა საჭიროა სივრცეში სწორად და
მიზანმიმართულად გადაადგილებისთვის; ·
გლობუსის, რუკის, ადგილის გეგმის მეშვეობით შეგვიძლია
ურთიერთმიმართება დავადგინოთ სხვადასხვა გეოგრაფიულ ობიექტს შორის; | კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპზები (რესურსები, აქტივობები):
I ეტაპი: კომპლექსური დავალების
ფორმა
ნაბიჯი
1.
როგორ უნდა წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?
რესურსი/აქტივობა:
·
გიყვართ თამაშით სწავლება? ·
გამოგიყენებიათ ეს სასწავლო რესურსი? ·
რამდენად გიადვილდებათ აქ მუშაობა? ·
რატომ მოგწონთ ამ რესურსის გამოყენება?
II ეტაპი: კომპლექსური დავალების
შინაარსი
ნაბიჯი
1. რა
ობიექტები მდებარეობს თქვენი სკოლის ეზოში?
რესურსი/აქტივობა:
·
რა არის გეოგრაფიული ობიექტები? ·
რომელი გეოგრაფიული ობიექტები არსებობს? ·
რომელია ბუნებრივი ობიექტები? ·
რომელია ხელოვნური ობიექტები? ·
რომელი გეოგრაფიული ობიექტები მდებარეობს შენი სკოლის
ეზოში?
ნაბიჯი
2. როგორ გამოვიყენოთ გეგმა
ობიექტებს შორის ურთიერთმიმართების დასადგენად.
რესურსი/აქტივობა:
1.
როგორ
შევქმნათ საგანძურის გეგმა? 2.
რესურსი
·
როგორ დავიტანოთ ობიექტი გეგმაზე? ·
რა უნდა გავითვალისწინოთ სკოლის
ეზოს გეგმაზე
მუშაობის დროს?
მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის
პროეცესში მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები: ·
აღწერე, როგორ
წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
აღწერე რა
პროდუქტი შექმენი; ·
რა საკითხს
შეეხება შენს მიერ მომზადებული დავალება? ·
რამდენად საინტერესოა შენს მიერ შექმნილი
საგანძურის გეგმა?? ·
რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე
მუშაობის პროცესში? ·
რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ
იწყებდე დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება
სხვა დროს თუ შეგისრულებია? ·
შენი აზრით, რით ჰგავს და რით
განსხვავდება შენი დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან? | დავალების
პირობა: მოსწავლეებმა
გადაწყვიტეთ თამაში -- „განძის
მაძიებელი“ . თქვენ დაგევალათ ციფრული
რესურსის ,,ვსწავლობ თამაშით,, გამოყენებით შექმნათ გეგმა- ილუსტრაციის სახით, სადაც აღნიშნავ სკოლის ეზოში დამალულ
განძს. ილუსტრაციაზე/ ილუსტრაციის პრეზენტაციისას
ხაზგასმით წარმოაჩინე: ·
რა ობიექტები მდებარეობს თქვენი სკოლის ეზოში. (მ.წ 1) ·
როგორ გამოვიყენოთ
გეგმა ობიექტებს შორის ურთიერთმიმართების დასადგენად. (მ.წ. 2) გაასიტყვეთ თქვენი
კვლევის პროცესი.
მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:
|
სახელი
და გვარი
|
მაია ახალკაცი
|
რაიონი
|
დიდუბე
/ჩუღურეთი
|
სკოლა
|
სსიპ
ქ.თბილისის N130-ე
საჯარო
|
ქალაქი
|
თბილისი
|
თემის მონახაზი
|
|
თემის დასახელება
|
|
წელიწადის
დროები
|
|
თემის შინაარსი
|
|
მოსწავლეები
შეისწავლიან წელიწადის დროებთან დაკავშირებულ ცვლილებებს.
წარმოადგენენ
თავიანთი ხელით
შექმნილ „ დიორამებს“
|
|
საგანი
|
|
ქართული
ენა და ლიტერატურა, ბუნებისმეტყველება, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება, მუსიკა,
ისტ-ი.
|
|
დონე/კლასი
|
|
III
|
|
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
|
4 კვირა,
45- წუთიანი გაკვეთილები, 2 გაკვეთილი კვირაში.
|
|
თემის საფუძვლები
|
|
შინაარსობრივი სტანდარტები და
ინდიკატორები
|
|
ქართული ენა და
ლიტერატურა
ზეპირმეტყველება
გაფორმება კომპოზიციური მახასიათებლების დაცვით.
ქართ. II. 11. მოსწავლეს შეუძლია მცირე
მოცულო-ბის ტექსტების დამოუკიდე-ბლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის
გამოყენებით.
ქართ. II. 12. მცირე მოცუ-ლობის ტექსტების
შექმნისას მოსწავლეს შეუძლია ძირითადი გრამატიკული ელემენტების გამოყენება.
ქართ. III. 4. მოსწავლე ფლობს კითხვის ტექნიკას.
ქართ. III. 5. მოსწავლეს შეუძ-ლია
სხვადასხვა სახის საინ-ფორმაციო ხასიათის ილუს-ტრირებულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება და გაგება (მაგ.,
საინფორმაციო ტექსტისა საბავშვო ენციკლო-პედიიდან, მარტივი ენით დაწერილი მრავალსაფეხური-ანი ინსტრუქციების,
განცხადებისა და სხვ.).
ქართ. III. 6. მოსწავლეს შეუძ-ლია მცირე ზომის
სხვადასხვა სახისა და ჟანრის თხრობითი ტექსტების (ზღაპრის, ნოველის, მოთხრობის, იგავ-არაკის,
წერილის, ნამდვილი ამბის...) დამოუკიდებლად წაკითხვა და გაგება-გააზრება.
ქართ. III. 7. მოსწავლეს შეუძ-ლია ლიტერატურული
ტექსტის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. III. 8. მოსწავლეს შეუძ-ლია მარტივი ტექსტის
არსე-ბითი ენობრივ-გრამატიკული
ნიშნების ამოცნობა.
ქარ. III. 9. მოსწავლეს
შეუძლია ვიზუალურად აღიქვას და/ან თავად შექმნას სხვადასხვა ტიპის ტექსტი, ვიდეო
და აუდიომასალა.
ქართ. III. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის ზოგიერთი
სტრატეგიის გამოყენება
ბუნებისმეტყველება
დედამიწა და გარესამყარო
ბუნ.III.1.მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი
გამოვლინებები.
ბუნ.III.2.მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორგანიზმებისთვის. ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი
და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან
განსხვავება.
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების
აღწერა.
ბუნ.III.5.მოსწავლეს
შეუძლია
საგნების
სიმძიმისა და
ზომის მიხედვით განსხვავებ
ბუნ.III.6.მოსწავლეს შეუძლია მზის და მთვარის
დახასიათება.
ბუნ.III.7.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ
გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის
ერთმანეთისგან განსხვავება.
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს
შეუძლია პირადი ჰიგიენის ძირითადი
წესების დაცვა.
ბუნ.III.10. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფში უსაფრთხო ქცევის წესების დაცვა.
ბუნ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია
გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
ს.გ.III.3. მოსწავლე აკვირდება გარემოში საგნებს, ობიექტებს, მოვლენებს და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში.
ს.გ.III.5. მოსწავლეს შეუძლია
დაგეგმოს და შეასრულოს მარტივი სამუშაო.
ს.გ.III.9. მოსწავლე
პატივს სცემს საკუთარ და სხვის ნამუშევარსა
და აზრს.
მუსიკა
პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
მუს.III.2. მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა მარტო და სხვებთან ერთად.
მუს.III.6.
მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფში მუშაობა.
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
მუს.III.10. მოსწავლეს
აქვს უნარი,
პატივისცემით მოეკიდოს სხვის შემოქმედებასა და აზრს.
მუს.III.7. მოსწავლეს შეუძლია
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა მოსმენილი
მუსიკალური
ნაწარმოების მიმართ.
|
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები შეძლებენ:
·
წელიწადის
დროების განსაზღვრას - სახელები, განსხვავებები და ცვლილებები;
· წელიწადის დროების შედარებას და გარჩევას;
· წელიწადის დროების ცვლის გამომწვევი მიზეზების გაგებას;
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
· სურათზე მთავარი, აზრობრივად და
კომპოზიციურად მნიშვნელოვანი გამოსახულების აღნიშვნისა და შეძენილი ცოდნის
საკუთარ ნამუშევარში გამოყენება, პრაქტიკული უნარის განვითარება.
· გარემოზე დაკვირვების შედეგებზე,
წელიწადის კონკრეტული დროის თავისებურებებზე, სურათით აღძრულ შთაბეჭდილებებზე
მსჯელობის, საკუთარი ჩანაფიქრის განსახორციელებლად საჭირო მასალისა და ხერხის
შერჩევის, გამოყენების, თვითშეფასებისა და შეფასების უნარ-ჩვევების
განვითარება.
· ზღაპრის პერსონაჟებისადმი საკუთარი
დამოკიდებულებების გამოხატვის, ტექნიკის ფლობის, პრაქტიკული საქმიანობისას
შემოქმედებითობის გამოვლენის, ამხანეგების ნამუშევრებზე აზრის გამოთქმის
უნარ-ჩვევების განვითარება.
ქართული ენა და ლიტერატურა
· ამოიცნონ სამეტყველო სიტუაციის
ადრესანტი, ადრესატი და საუბრის თემა;
· იმონაწილეონ პერსონაჟის, ობიექტის
ან მოვლენის ჯგუფურ დახასიათებაში;
· განარჩიონ წინადადების მოდალობები
და წარმოთქვან შესაბამისი ინტონაციით;
· ამბის გადმოსაცემად გამოიყენონ მართებული
სიტყვაფორმები და მარტივი ფორმები;
· სათანადოდ გამოიყენონ კავშირები;
· სათანადო კონტექსტში გამოიყენონ
კითხვითი სიტყვები, უარყოფითი ნაწილაკები, ნაცვალსახელები;
· წაიკითხონ მცირე ზომის ტექსტები და
შეეცადონ დაიცვან პაუზა სასვენ ნიშნებთან;
· გაარჩიონ დიალოგი და თხრობა;
· ტექსტის კონკრეტულ მონაკვეთში
მოიძიონ მითითებული სიტყვები;
· ხმამაღლა კითხვისას სწორად
განსაზღვრონ წინადადების საზღვრები ტექსტში, დაიცვან პაუზები ;
· თავი მოუყარონ და ჩამოწერონ
კონკრეტული ინფორმაცია, რომლის შეტანაც უნდათ ტექსტში;
· ადგენენ ტექსტს მოდელის მიხედვით;
· დაწერონ და დაასათაურონ მცირე
ზომის მარტივი ტექსტები;
· დაახასიათონ მათთვის ნაცნობი
საგნები და ადამიანები;
· სახელები და მოქმედების აღმნიშვნელი
სიტყვები სათანადოდ შეათანხმონ რიცხვში;
· გამოიყენონ მაერთებელი კავშირები
სიტყვათა და სიტყვათა ჯგუფების დასაკავშირებლად წინადადებებში;
· მართებულად გამოიყენონ თხრობითი,
კითხვითი და ბრძანებითი წინადადებები და წინადადების ბოლოს დასვან სათანადო
სასვენი ნიშნები;
ბუნებისმეტყველება
· სეზონური მოვლენების დახასიათებას,
თანმიმდევრობით ჩამოთვლას;
· ერთმანეთს შეადარონ სეზონები,
ისაუბრონ მათ განმასხვავებელ ნიშნებზე, გააკეთონ ჩანახატები და სხვა.
· აღწერონ ის ცვლილებები, რომლებსაც
განიცდიან მცენარეები და ცხოველები სეზონების მიხედვით;
· ჩამოთვალონ მაგალითები სეზონების
მიხედვით ადამიანის საქმიანობის და ცხოველების ქცევის შესახებ;
· დაახარისხონ ტანსაცმელი სეზონების
მიხედვით;
· ჩამოთვალონ მათთვის მნიშვნელოვანი
დღესასწაულები და დააკავშირონ სეზონებთან.
· იმსჯელონ თითოეული სეზონისათვის
დამახასიათებელი ამინდის შესახებ;
· გამოხატონ საკუთარი განწყობა
სხვადასხვა ამინდის მიმართ;
მუსიკა
· ხმა ააყოლონ თანაკლასელებს,
მასწავლებლის სიმღერას, მუსიკალურ თანხლებას;
· სიმღერით გაიმეორონ მუსიკალური
ფრაზები;
· იმღერონ თანაკლასელებთან ერთად
პოპულარული მელოდიები;
· მუსიკის მასწავლებლის მინიშნებებზე
რეაგირებას;
· ხმის, მოძრაობის, ცეკვის, მიმიკის,
ჟესტის, თამაშის საშუალებით გამოხატონ განწყობა;
· მონაწილეობა მიიღონ სხვადასხვა
აქტივობებში.
· დაიცვან ქცევის ნორმები სხვისი
სიმღერის, საუბრის დროს.
· შექმნან ციფრული ფორმატის პროდუქტი
როგორც ინდივიდუალურად, აგრეთვე თანაკლასელებთან ერთად;
· PowerPoint Presentation-ის
სამუშაო ფურცელში ტექსტის შეტანას, სურათების კოპირებას და გადატანას,
ინფორმაციის შეგროვებას და შეტანას.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო
შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
· როგორ იცვლება გარემო წელიწადის დროების
მიხედვით?
· როგორ იცვლება ჩვენი ცხოვრება
წელიწადის დროების მიხედვით?
|
|
თემატური კითხვები
|
· რა გვაძლევს წელიწადის დროების ცვლის შესახებ დასკვნის გაკეთების
საშუალებას?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
· წელიწადის რომელი ოთხი დრო იცით?
· როგორ გამოვსახავთ მონაცემებს სხვადასხვაგვარად?
|
შეფასების გეგმა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
შეფასების/შეფასების
ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
შეკითხვების დასმა გამოიყენება
მოდულის განხორციელების ყველა ეტაპზე, რაც მოსწავლეებს აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების განვითარებაში
და თემატიკის ანალიზში ეხმარება. პროცესი საბაზისო ცოდნის შეფასებით იწყება,
ვ-მ-ვ (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილის გამოყენებით. ჯგუფური კონფერენციები
ემსახურება სამუშაოს შეფასებას და პროგრესის მონიტორინგს.
მუშაობის პროცესში მოსწავლეების შესაფასებლად გამოვიყენებ პროექტის
შეფასების რუბრიკას. ჩამონათვალი. სლაიდშოუს კრიტერიუმების
ჩამონათვალი კი, მოსწავლეების მიერ კონკრეტულ პროექტებთან დაკავშირებული
სტანდარტების გაგების და შესრულების დოკუმენტირებას უზრუნველყოფს.
დავუბრუნდები ვ-მ-ვ ცხრილს, მოდულის ფარგლებში მიღებული ცოდნის შესაფასებლად და
მოსწავლეების მიღწევებზე ფოკუსირების მიზნით.
|
სხვა საკითხები
|
სასწავლო პროცედურები
|
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა -
მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა,
მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
· ზოგადი შეკითხვების დასმა
წელიწადის დროების შესახებ.
· კლასის დაყოფა ჯგუფებად:
გაზაფხული, ზაფხული, შემოდგომა, ზამთარი.
· ინფორმაციების მოძიება წელიწადის
დროებზე.
· ვუჩვენებ ზღაპარს,,წელიწადის 12 თვე-ზე“და განვუმარტავ თითოეულ ფრაზას,
გავესაუბრები თითოეულ თვეზე, მათ ხასიათზე, გაინაწილებენ
როლებს.
· მოვაწყობთ „მკითხველთა თეატრს“
· თითოეული ჯგუფი დაახასიათებს
წელიწადის დროებს და წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
· დახატავენ წელიწადის დროებს და გააკეთებენ დიორამებს.
· მოაწყობენ ნახატების და
დიორამების გამოფენას.
· წაიკიტხავენ წელიწადის დროებზე
ლექსებს.
· სიმღერების სწავლა
წელიწადის დროებზე.
·
·
·
·
· ბავშვების სიგელებით დაჯილდოვება.
· თვითშეფასების კითხვარის შევსება.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო
მასალები
|
||
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის
საჭირო ტექნოლოგიური
უზრუნველყოფა)
|
||
· ფოტოკამერა
· კომპიუტერი (ები)
· ციფრული კამერა
|
· ლაზერული დისკი
· საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
· პროექტორი
|
· ვიდეოკამერა
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა
|
||
· საგამომცემლო პროგრამები
|
· ინტერნეტძიება
|
· ვორდის პროგრამა
· პოვერპოინტის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები, ენციკლოპედიები. სასკოლო სცენარების
სახელმძღვანელო, საბავშვო ლექსები.
|
ინვენტარი/მასალები
|
ფორმატის ფურცლები, თაბახის ფურცლები, გუაშისა და
აკვარელის საღებავები, ფერადი ფანქრები, მოსწავლეების მიერ შეგროვილი
ფოთლები და ყვავილები.
|
|
ი. გოგებაშვილის „ ჭკვიანი
ძაღლები“( ნამდვილი ამბავი).იცით თუ არა
რომ ძაღლებს შეუძლიათ
გმირობის ჩადენა?
იცით თუ არა
როგორი ბუნაბაა შვეიცარიაში? გვაინტერესებს სად მდებარეობს შვეიცარია?
|
|
სწავლების საფეხური
მასწავლებელი:
|
დაწყებითი საფეხური. მე-3 კლასი
მაია ახალკაცი
|
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
კლასში არის
19 მოსწავლე განსაკუთრებული საჭიროების
მოსწავლე არ არის.
|
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა
აქტუალობა
|
გაეცნონ ძაღლის ჯიშებს, მის თვისებებს დაასაბუთონ რომ ისინი
ჭკვიანები არიან.როგორ გამოიყენონ
ადამიანება ისინი თავიანთ სასარგებლოდ.განუვითარდეთ ერთგულების
გრძნობა.ეცნობიან შვეიცარიას. სად
მდებარეობს ,მის კლიმატს. რა ფუნქცია აკისრიათ ამ ქვეყანაში ძაღლებს.მონასტრის მნიშვნელობის ახსნა და
ვინ არიან ბერები?
ვაჩვენებ ძაღლის სურათებს ( ლაიკა და ჰსკის) ვისაუბრებთ მის მსგავსებაზე
და განმასხვავებელ ნიშან- თვისებებზე.
|
|
გაკვეთილის მიზნები
და შედეგები
|
ისაუბრონ ძაღლის ჯიშებზე, თუ ჰყავთ რომელიმეს ოჯახში ძაღლი და როგორ ექცევიან მას.ისაუბრონ ზემოთ ჩამოთვლილი
თემების შესახებ.გამოიტანონ დასკვნები. კითხვის
უნარის განვითარება. ლექსიკური მარაგის
გამდიდრება.სწორი გამოთქმების ჩამოყალიბება. კრიტიკული აზროვნება და ურთიერთ თანამშრომლობა. განუვითარდეთ შემოქმედებითი უნარები.
|
|
წინასწარი ცოდნა
|
უნდა იცნობდნენ
შინაურ ცხოველებს და გარეულ ცხოველებს.განსაკუთრებით კი ძაღლის შესახებ უნდა ჰქონდეთ მეტი ინფორმაცია.ზამთრის კლიმატური
პირობები.შესძლებელია იცოდნენ მონასტრის
მნიშვნელობა, ვინ არინ ბერები? მოიძიონ ინფორმაცია ლაიკასა და ჰასკის ჯიშის
ძაღლლებზე.
|
|
შეფასების საგანი
და პროცედურები
|
შეფასება მოხდება
გაკვეთილზე ჩართულობის მიხედვით.
|
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სახელმძღვანელო, ბუკი, პროექტორი
სხადასხვა ჯიშის ძაღლების სურათები.შვეიცარიის
მთები ზამთარში. მონასტერი
და ბერები( პოუერ-პოინტი)პრეზენტაცია.
|
|
გაკვეთილის მსვლელობა
საკლასო მენეჯმენტი
|
1.გაკვეთილს ვიწყებ
სათაურზე და ავტორზე ყურადღების
გამახვიებით.ვსვამ კითხვებს
(10 წთ.) ( პრეზენტაცია 8წთ)
2.კითხვა და მეტყველება( 20წთ)
აბზაცებით ვაკითხებ
ტექსტს 4 მოსწავლეს. (ანუ გამოვიყენებ ვარაუდებით
კიათხვის მეთოდს.)
ყოველი აბზაცის შემდეგ ვაკეთებ ანალიზს
. მოსმენის შემდეგ ვამოწმებ
რამდენად სწორად გაიგეს მიღებული ინფორმაცია, მოსწავლეთა ლექსიკონს სიტყვათა მნიშვნელობების ცოდნას.ვსვამ კითხვებს(პრეზენტაცია) შვეიცარიის მთები და მონასტრები დაკავშირებულია თუ არა
ეს აბზაცი სათაურთან და წინა
აბზაცთან( ძაღლებმა ადამიანი
გადაარჩინა).შემდეგი აბზაცის წაკითხვამდე
ვეკითხები მოსწავლეებს,როგორ ფიქრობთ
რა მოხდება შემდეგ? გამოთქმულ მოსაზრებებს
ვიმახსოვრებთ, სემდეგ ისევ კითხვებს
ვსვამ?
ვკითხულობთ ბოლო
აბზაცს. შემდეგ თუ ღმოჩნდება ,რომ რომელიმე
ბავშვისათვის ძაღლი არ არის
ჭკვიანი ცხოველი ვკითხავ
ხომ არ შეუცვლიათ აზრი? ხუთივე
აბზაცს შეურჩიონ სათაური( წყვილებში მუშაობა) ანუ ვადგენთ
გეგმას.
შესაძლებელი ვარიანტები:
1.შვეიცარიის თოვლიანი
მთები
2.მონასტერი და ბერები
3. ძაღლების
გაგზავნა მთებში
4.მხსნელი ძაღლი
და გულწასული ბავშვი
5.ძაღლი ძალიან
ჭკვიანი ცხოველია.
ამ დასათაურებას გეგმასაც
უწოდებენ.ვაკითხებ რამდენიმე მოსწავლეს და განვიხილავთ. რომელ აბზაცში
იძაბება ვითარება.შეფასებას ვახდენ
ჩართულობის მიხედვით. ეს ჩამოუყალიბებს მოსწავლეს
უნარს გამოარჩიონ საუკეთესო და აქტიური მეგობარი
ასევე თვითონაც გაუჩნდებათ სურვილი
რომ იყვნენ ყურადღებიანები და აქტიურები.შეაფასონ თავიანთი თავი
1. ვიყავი წარმატებული
2. ვიყავი ყურადღებიანი
3. არ ვუსმენდი
4. სხვა რამეზე ვფიქრობდი.
ეს წაროაჩენს
მოსწავლის უნარს,გამოარჩიოს და განსაჯოს
საკუთარი თავის პრობლება და წარმატება.
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий